Якщо проїзд буде сім-вісім гривень: львівські перевізники погодилися возити пенсіонерів безкоштовно

Опубліковано: 30.11.2018. Автор: . Львівська область

Якщо проїзд буде сім-вісім гривень: львівські перевізники погодилися возити пенсіонерів безкоштовно
Якщо проїзд буде сім-вісім гривень: львівські перевізники погодилися возити пенсіонерів безкоштовно

З кінця літа у багатьох обласних центрах України  подорожчала вартість перевезення у громадському транспорті. В одних містах цей процес пройшов «безболісно» і для перевізників, і для пасажирів, в інших – мало не переріс  у «революцію» із протестами, погрозами та страйками. Не пасли задніх і львівські маршрутники, які ще наприкінці жовтня заговорили про необхідність підняти вартість проїзду в маршрутках. Львів’яни почали хапатися за серце,бо на вісім гривень, саме така цифра звучала,при мінімальній зарплаті не особливо й наїздишся. Та й якість цих перевезень давно залишає бажати кращого.

Тоді міський голова Львова Андрій Садовий заспокоїв містян. Мовляв, проїзд дорожчати не буде, допоки усі без винятку приватні перевізники не погодяться возити безкоштовно пенсіонерів.

Наше комунальне «АТП-1» возить пенсіонерів безоплатно, а приватні перевізники цього не роблять. От коли приватні перевізники зрозуміють свою соціальну відповідальність, дадуть повідомлення про згоду йти назустріч пенсіонерам — тому що ці люди бідні, тільки тоді можна буде сідати і публічно дебатувати про підвищення вартості проїзду, – казав Андрій Садовий.

Зрозуміла річ, що подібні ультиматуми перевізникам прийшлися не до вподоби.

От нехай Садовий сам сідає і возить тих пенсіонерів, – емоційно заявив пан Микола, який працює водієм маршрутки вже понад  20 років. – Я не маю за що автобус заправити, а пенсіонерів у маршрутках їздить більше, ніж тих, хто оплачує проїзд. На базар – з базару… У місті, слава Богу, окрім маршруток, ще є трамваї та тролейбуси, тож нехай ними і користуються!

У пенсіонерів, тим часом, своя правда:

Так, я згідна оплачувати проїзд, але якщо ці гроші йтимуть на поліпшення автопарку, податки, в бюджет тощо, а не в кишеню водію, який ще й нахамить, – каже львів’янка в одній із маршруток. – Окрім того, якщо є такий закон – возити пенсіонерів безкоштовно, то його треба дотримуватися. Не ми його вигадали. Зрештою, на пільговий проїзд пенсіонерів з бюджету виділяють якісь гроші. Куди вони ідуть? Тут треба систему перевезень повністю міняти, а не нападати на бабусь і дідусів.

Врешті після тривалих суперечок та дискусій із  владою, приватні перевізники таки пішли на компроміс і погодилися возити пенсіонерів безкоштовно, якщо для всіх решта категорій пасажирів міська рада перегляне і відкоригує тариф. Про це повідомили у ЛОО ВГО «Всеукраїнська Асоціація автомобільних перевізників».

Враховуючи аргументи Львівської міської ради, приватні автопідприємства, які обслуговують міські автобусні маршрути, прийняли рішення: при перегляді тарифу на перевезення пасажирів автомобільним транспортом загального користування до розміру 7-8 гривень за одну поїздку, маршрутники відновлять безкоштовний проїзд для пенсіонерів, – йдеться у їхній заяві.

Тим часом, у міський раді вирішили: оскільки почали «гуляти», то потрібно робити це по-повній. Тож окрім безкоштовного перевезення пенсіонерів, стали вимагати і поліпшення якості перевезень.

Вже довший час у місті ведуться перемовини та дискусії з перевізниками. Перевізники спочатку шантажем вимагали коригування тарифу, погрожуючи зупинити перевезення в місті. Позиція мерії була чіткою — мінімальне коригування тарифу можливе лише за умови, що усі приватні перевізники будуть безкоштовно возити пенсіонерів. Розуміємо, що зростає заробітна плата, витрати на паливо, але ми також маємо врахувати той факт, що сьогодні люди не готові плати набагато більше, особливо, пенсіонери. Звичайно, ще одна умова ведення перемовин щодо коригування тарифу — це якість надання послуг, — сказав Андрій Білий, заступник директора департаменту житлового господарства та інфраструктури.

Тож, чим завершаться ці дискусії із перевізниками, наразі невідомо. Але очевидне одне – вартість проїзду у маршрутках Львова таки подорожчає. І відбудеться це вже найближчим часом. А там, не виключено, що про пенсіонерів знову забудуть, як це неодноразово було раніше. Принаймні, до чергового перегляду тарифів.

Нагадаємо, що Хмельницьке комунальне підприємство «Електротранс» має намір укласти договір фінансового лізингу з двома держбанками для придбання 10 тролейбусів та 10 автобусів. Загальна вартість угоди 74,2 млн грн.

 

Якщо ви стали свідком якоїсь цікавої події, чи маєте новину і хочете, щоб про неї дізналося якомога більше людей – повідомляйте на редакційний номер телефону «Західного аргументу» або у Viber: 067-100-13-15.

Підписуйтесь та читайте наші новини в Telegram.

guest
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments

Вибір читачів

Опитування

А вас зачепило підвищення тарифів на комуналку?

Переглянути результати

Loading ... Loading ...