«Скільки «Москвича» не ремонтуй, він все одно ламатиметься»: на «Рівнеоблводоканалі» пояснили часті аварії на мережах

Опубліковано: 08.02.2019. Автор: . Рівненська область

«Скільки «Москвича» не ремонтуй, він все одно ламатиметься»: на «Рівнеоблводоканалі» пояснили часті аварії на мережах
Директор «Рівнеоблводоканалу» Андрій Карауш.

На балансі обласного водопостачального підприємства перебуває 727 км водопровідних та 500 км каналізаційних мереж. Переважна більшість цих комунікацій прокладалася ще за радянських часів. Тож цілком логічно, що за півстоліття вони повністю зносилися. Хоча, досі експлуатуються. Саме на таких застарілих ділянках, кажуть на «Рівнеоблводоканалі», найчастіше і стаються аварійні ситуації.

Мережі, які перебувають на балансі «Рівнеоблводоканалу» у переважній більшості працюють по 40 і більше років, – зазначив в ефірі телеканалу «Рівне1» директор «Рівнеоблводоканалу» Андрій Карауш. – Хоча їх термін експлуатації по існуючих нормативах 20-25. Ми, виходячи зі своїх можливостей, ремонтуємо або міняємо найбільш проблемні ділянки. Але глобально проблему це не вирішує. Та й не може вирішити. Адже кожен механізм має свій ресурс. Іншими словами, якщо в автомобілі «Москвич» замінити стартер, генератор та решту запчастин, він від цього все одно швидше не поїде і буде періодично буде ламатися.

За словами пана Карауша, водопровідні та каналізаційні мережі  «Рівнеоблводоканалу» зношені на 56%. А більше 10% – потребують негайної заміни. Додає проблем і той факт, що прокладалися вони у 70-80 роках минулого століття. Відповідно проектанти та інженери враховували тогочасні перспективи розвитку міста: збільшення споживання води, роботу і розвиток промисловості. Нинішні ж реалії від радянських планів суттєво відрізняються. Як наслідок, підприємство має надлишкові потужності водогонів через водопроводи із значно завищеними діаметрами труб. Такими, як 500-600 мм. Хоча цілком можна було б обійтися і діаметром у 300 мм. Це значно здешевило б ремонт та обслуговування таких мереж, а також  зменшило б у них втрати води. Але і то не головне. Матеріали, які використовувалися для прокладання цих мереж  – сталь і залізобетон. А вони мають значно менший термін експлуатації ніж сучасні поліетиленові труби.

Їх ресурс вже вичерпуються, – каже директор «Рівнеоблводоканалу» Андрій Карауш. – Тому і виникають аварійні ситуації. Для нормального функціонування системи та відновлення зношених мереж необхідно щорічно міняти хоча б 10% від їх загальної протяжності. Тобто, 72 кілометри водопровідних і 50 – каналізаційних мереж. Це колосальні гроші. Виконати такі об’єми робіт без залучення коштів з бюджету або від міжнародних кредиторів просто нереально.

Оскільки перший варіант є малоймовірним, а другий надто затяжним у часі, «Рівнеоблводоканал» вимушений обходитися внутрішніми ресурсами (за рахунок амортизаційних витрат). А їх приблизно вистачає на те, щоб кожного року міняти 1, 5 км водопровідних і 1 км каналізаційних мереж.

Нагадаємо, кілька днів тому  на «Рівнеоблводоканалі» заявили, що планують повністю замінити аварійну ділянку водопроводу у Новому дворі. Це дозволить забезпечити мешканців селища Квасилів безперебійним водопостачанням. Роботи обіцяють розпочати щойно це дозволятимуть погодні умови.

Якщо ви стали свідком якоїсь цікавої події, чи маєте новину і хочете, щоб про неї дізналося якомога більше людей – повідомляйте на редакційний номер телефону «Західного аргументу» або у Viber: 067-100-13-15.

Підписуйтесь та читайте наші новини в Telegram.

Читайте також:
avatar

Вибір читачів

Опитування

Що ви очікуєте від 2019 року?

  • Головне, щоб мир в Україні настав. Все решта - дрібниці (31%, 35 голосів)
  • Здоров’я (17%, 19 голосів)
  • З нашою владою вже ні на що не розраховую (15%, 17 голосів)
  • Аби не було гірше (13%, 15 голосів)
  • Нового Президента (11%, 12 голосів)
  • Покращення матеріального стану (9%, 10 голосів)
  • Я не вірю в те, що бажання, які загадаю, здійсняться (4%, 4 голосів)

Всього проголосували: 112

Loading ... Loading ...