І шашлик смажить, і чай заварює: майстер із Тернопільщини зробив незвичайний мангал у вигляді паровоза

Опубліковано: 18.04.2019. Автор: . Тернопільська область

І шашлик смажить, і чай заварює: майстер із Тернопільщини зробив незвичайний мангал у вигляді паровоза
Найкраща нагорода для майстра, коли його дружина каже: «Вау, як гарно!»

Таких, як Ярослав Єфремов із Кременця Тернопільської області, одні вважають диваками, інші – творчими особами, а треті взагалі не розуміють, невже дорослому чоловікові більше нічим зайнятися? Проте насправді те, чим, займається цей чоловік викликає справжнє захоплення. До того ж він не ставить собі за мету зажити слави чи збагатитися. Каже – просто отримує задоволенні від своєї роботи. Минулого року, саме перед Великоднем, пан Ярослав виготовив із металу мангал у вигляді корабля з вітрилами, а цього річ пішов ще далі і представив свій черговий шедевр – мангал-паровоз! Причому, на ньому можна не лише смажити шашлики, а й коптити м’ясо, запікати в духовці та ще є й розкладний столик.

Це свого роду чотири в одному: спереду – мангал, коптильня та духова шафа, ззаду – причіп у вигляді невеличкого розкладного столика. Усе функціональне, – розповідає Ярослав Єфремов журналістові «Західного аргументу». – Від жару нагрівається духовка, дим іде на коптильню, яка є попереду паровоза, і виходить через комин. При бажанні можна палити, де коптильня, і матимемо мангал. А ще й чайник закип’ятити. Я його вже пропалював, все працює і фарба витримує.

Працював над своїм виробом пан Ярослав два з половиною місці, переважно взимку. Його висота 170 сантиметрів, довжина – 300, ширина 55 сантиметрів. А важить такий мангал приблизно півтонни!

Він розбирається. Так би ми його навіть з майстерні не винесли, – сміється чоловік. – Та й то десять людей допомагали тягнути!

І шашлик смажить, і чай заварює: майстер із Тернопільщини зробив незвичайний мангал у вигляді паровоза

Перша робота Ярослава зараз прикрашає чиєсь подвір’я на Львівщині.

Ідея виготовляти такі вироби із металу у Ярослава Єфремова виникла не випадково. Він за освітою – автослюсар, проте за професією не працював жодного дня. Каже, що після закінчення училища влаштувався працювати на підприємство, яке займалося художньою ковкою. Проте вже через півроку зрозумів, що довго тут не протримається, і почав шукати щось інше.

Зарплата невелика, нецікаво було, бо більше був підсобником – принеси-подай. А хотілося чогось більшого, – продовжує наш співрозмовник. – Тим не менше, затримався тут на два з половиною роки. За цей час багато чого навчився від професійних ковалів. І ось уже вісім років сам цим займаюся – виготовляю на замовлення ковані вироби.

З часом, виковуючи традиційні огорожі, брами чи балкони, Ярослав зрозумів, що не отримує того задоволенні від роботи, якого прагнув. Тож почав в Інтернеті шукати різні цікаві «штуки». Там і натрапив на такі оригінальні мангали. Оскільки сам процес їх виготовлення не описаний, а є лише фото та відео готових робіт, почав сам методом спроб і помилок кувати. Друзі, знайомі та навіть батьки спочатку скептично ставилися до його задуму, не приховує майстер. Єдині, хто підтримував – це дружина та син.

Всі сумнівалися, що з того щось вийде, а от вони – вірили. І я їм за це дуже вдячний. Це найкраща нагорода для мене, коли дружина каже: «Вау, як гарно!»

Мангал-корабель, який важив 250 кілограмів – перша робота Ярослава. Чоловік його вже продав. Каже, купив хтось зі Львівської області. Що робитиме з паровозом, ще не знає.

Задоволення це не з дешевих, – зізнається коваль. – Метал в основному купував сам, він дорогий. До того ж фарбував його спеціальною жаростійкою фарбою, яка витримує температуру до 700 градусів. Добре, що метал – це такий матеріал, який можна використовувати практично без відходів. Завжди знайдеться, де щось приварити, якщо невдало вирізав. Та й робота ця надзвичайно клопітка, потребує багато часу та терпіння. Корабель продав за 35 тисяч гривень. Але якщо ніхто не купить паровоза, не страшно – буде в мене стояти. Мені він теж подобається (сміється).

Нагадаємо, рівненський «Кулібін» Сергій Марков сам сконструював прилади для безшумної стрільби та гасіння вогню під час пострілів на всі види стрілецької зброї, що нині використовується в Збройних силах України. Ці винаходи вже оцінили навіть в ізраїльській армії. А от Укроборонпрому вони не потрібні.

Якщо ви стали свідком якоїсь цікавої події, чи маєте новину і хочете, щоб про неї дізналося якомога більше людей – повідомляйте на редакційний номер телефону «Західного аргументу» або у Viber: 067-100-13-15.

Підписуйтесь та читайте наші новини в Telegram.

avatar

Вибір читачів

Опитування

За кого ви готові віддати свій голос на позачергових парламентських виборах?

Переглянути результати

Loading ... Loading ...