Щоб не залишитися без світла, тепла чи газу, комунальники просять рівнян укласти договори

Опубліковано: 30.07.2019. Автор: . Рівненська область

Щоб не залишитися без світла, тепла чи газу, комунальники просять рівнян укласти договори
Фото ілюстративне.

Новий закон «Про житлово-комунальні послуги», який вступив у дію ще минулого року, проте окремі його положення стали чинними лише на початку 2019-го, передбачає не лише нарахування пені на борг за комунальні послуги, а й ряд інших нововведень. Серед них – угоди, які кожен, хто користується в своїй оселі газом, теплом, водою та електроенергією, має укласти з комунальниками. Без цих документів комунальні організації надавати послуг не будуть. Причому часу на це у споживачів залишилося вже не так і багато – до 1 січня 2020 року.

У цих угодах будуть чітко прописані права і зобов’язання кожної сторони.

Як постачальник комунальної послуги наше підприємство зацікавлене, аби споживачі укладали з нами угоди, в яких будуть чітко прописані зобов’язання та відповідальність сторін. Це одразу зняло би чимало питань, які виникають зараз, – говорить директор ТОВ «Рівнетеплоенерго» Олександр Корчинський. – Ми постачаємо тепло до будинку. А далі, відповідно до площі помешкань і наданих послуг, вираховуємо їхню вартість. Внутрішні мережі кожного будинку нині – поза зоною нашої відповідальності. І хоча люди за їх утримання платять гроші,у більшості випадків ті, хто мав би ними опікуватися, цього не роблять. Коли ж в будинку із мережами виникають проблеми, то мешканці одразу звинувачують нас. Тепер же, після укладання договорів, буде чітко визначено, хто відповідає за внутрішньобудинкові мережі, хто їх буде обслуговувати, ремонтувати і так далі. Споживачі самі вирішуватимуть із ким з надавачів подібних послуг їм вигідніше працювати. З тими і укладатимуть угоди. Чи ми зможемо виконувати такі роботи, вирішуватимемо по кожному будинку індивідуально. Адже у різних спорудах свої опалювальні системи. До того ж мешканці часто порушують їх роботу, коли на власний розсуд зменшують чи збільшують у своїй квартирі кількість батарей, підключають до загальної системи свою «теплу підлогу» чи проводять інші «поліпшення».

До слова, нині існує кілька типів таких угод, з яких споживач може обирати будь-який. Або одразу декілька для різних послуг. Наприклад, індивідуальний для газопостачання та колективний – для надання тепла.

Отже, пропонуємо вашій увазі базові типи угод:

Індивідуальні

Укладаються з власником окремої квартири. Це єдино можливий на даний момент тип угоди на газо- та електропостачання. Передбачає облік наданих послуг на вході в будинок та на вході у квартиру, а також абонплату за обслуговування. Поточний ремонт та обслуговування внутрішньобудинкових систем багатоквартирного будинку здійснює виконавець на підставі договору. Капітальний ремонт внутрішньобудинкових мереж, через які надається комунальна послуга (наприклад, труб опалення) виконується коштом співвласників багатоквартирного будинку з залученням відповідних служб. Технічне обслуговування та поточний ремонт внутрішньобудинкових систем електро- та газопостачання здійснює суб’єкт, визначений співвласниками багатоквартирного будинку, за рахунок співвласників.

Колективний договір з управителем

Співвласники багатоквартирного будинку визначають управителя. Після цього підписують із ним угоду і він укладає договори з постачальниками від імені співвласників. Виконавець відповідає за якість послуги до «входу в будинок». До вартості комунальних послуг не входить плата за абонобслуговування та плата за обслуговування внутрішньобудинкових систем багатоквартирного будинку. Технічне обслуговування, поточний і капітальний ремонти цих мереж здійснюються коштом співвласників. Такий тип договору може бути укладений лише за умови наявності будинкового вузла (вузлів) обліку, що забезпечує загальний облік споживання комунальної послуги в будинку.

Договір колективного споживача – ОСББ

Його підписують об’єднання співвласників і надавачі комунальної послуги. У такому разі відносини між надавачем послуги, колективним споживачем та мешканцями регулюються статутом такого об’єднання і рішеннями його уповноважених органів управління.
Варто пам’ятати, що навіть при колективному договорі кожен окремий споживач сам відповідає за свою заборгованість. У разі її наявності постачальник послуги нараховуватиме пеню. А якщо буде така необхідність, то і відключатиме конкретного боржника, а не цілий будинок.

Процедура відключення теж прописана в законі. Надавач послуги має попередити боржника щонайменше за 30 днів. За цей час споживач має можливість погасити борг або оскаржити правомірність відключення.

Ще одна важлива деталь: закон дозволяє виконавцям комунальних послуг припиняти їхнє надання тим споживачам, які відмовилися укладати договори. Іншими словами, якщо не підписуєш угоду, то ця комунальна послуга тобі не потрібна. Однак за вже отримані послуги так чи інакше доведеться заплатити.

Нагадаємо, тепловики просять рівнян не вестися на обіцянки політиків.

Підготовлено за матеріалами газети «Сім Днів».

Якщо ви стали свідком якоїсь цікавої події, чи маєте новину і хочете, щоб про неї дізналося якомога більше людей – повідомляйте на редакційний номер телефону «Західного аргументу» або у Viber: 067-100-13-15.

Підписуйтесь та читайте наші новини в Telegram.

guest
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments

Вибір читачів

Опитування

Чи готові ви вакцинуватися від COVID-19?

Переглянути результати

Loading ... Loading ...