Щоб не переплачувати за комуналку та не простоювати у чергах: «Рівнеоблводоканал» радить своїм споживачам поквапитися з укладанням договорів

Опубліковано: 13.09.2019. Автор: . Рівненська область

Щоб не переплачувати за комуналку та не простоювати у чергах: «Рівнеоблводоканал» радить своїм споживачам поквапитися з укладанням договорів

Підтоплення підвалів багатоповерхівок — явище для Рівного, на жаль, не поодиноке. Час від часу мешканці таких проблемних  будинків звертаються зі скаргами на гарячу лінію «Рівнеоблводоканалу». Згодом з’ясовується, що вирішення цих проблем не в компетенції підприємства, оскільки воно відповідає лише за безперебійну подачу води до будинку. А за стан внутрішньобудинкових мереж відповідають власники — ОСББ, ЖКП чи обслуговуючі компанії. Саме вони і збирають гроші на ці потреби з мешканців багатоповерхівок. Щоправда, роблять це за принципом «загального казанка», тож  проконтролювати їх використання зараз дуже складно. Однак вже з травня наступного року ситуація може змінитися в позитивний бік. Аби цей процес  був максимально комфортним, на обласному водопостачальному підприємстві радять мешканцям багатоквартирних житлових будинків вже зараз зробити певні кроки.

З травня цього року набув чинності новий закон «Про житлово-комунальні послуги». Серед ряду малоприємних для споживачів нововведень, таких як пеня за протерміновані комунальні платежі або відключення боржників від послуг, є й позитивні положення. Зокрема, право для мешканців багатоквартирних житлових будинків самостійно обирати того, хто буде надавати їм ті чи інші комунальні послуги, а також обслуговувати їхні внутрішньобудинкові мережі.

Законом передбачено три моделі співпраці із надавачами комунальних послуг. Кожна з них має певні переваги, тож споживачі мають самостійно визначитися, який із запропонованих варіантів підходить їм більше. Розглянемо кожен із них.

Індивідуальний договір — передбачає укладання угоди на послуги водопостачання та водовідведення із кожним споживачем окремо. Іншими словами, все залишиться як зараз, от тільки в договорі буде передбачена символічна щомісячна абонентська плата на повірку лічильників. Таким чином, коли настане термін (раз у чотири роки), працівники підприємства самі прийдуть і проведуть усю необхідну роботу. Нині ж, за вчасну повірку лічильників відповідає споживач. Він же і оплачує ці послуги. Окрім того, в індивідуальному договорі буде прописано — хто відповідає за внутрішньобудинкові мережі. А буде це «Рівнеоблводоканал» чи приватна фірма, рівняни визначатимуться самі на загальних зборах мешканців будинку. Маючи на руках індивідуальний договір, споживач чітко бачитиме,на що витрачаються сплачені ним кошти. У тому числі буде видно, скільки грошей іде на заміну, ремонт і утримання «внутрянки».

Колективний договір передбачає подачу «Рівнеоблводоканалом» води лише до будинку. Далі ж її розподілом, утриманням внутрішньобудинкових мереж та повіркою лічильників займатиметься ОСББ. Воно ж і збиратиме кошти з мешканців будинку на ці потреби.

Є ще й третя модель. Вона передбачає право певної особи укладати договір із надавачем послуг в інтересах усіх мешканців будинку. Саме ця особа збиратиме абонплату, проводитиме розрахунки і відповідатиме за утримання внутрішніх мереж будинку та вчасну повірку лічильників.

У «Рівнеоблводоканалі» кажуть, що їм не принципово, яку саме модель співпраці оберуть мешканці багатоповерхових житлових будинків. Це виключно їхнє бажання. Однак радять не затягувати з укладанням договорів, щоб потім не робити це в авральному порядку.

Законом передбачено, що договори із надавачами послуг мають бути укладені до травня наступного року, — пояснює заступник директора з комерційних питань «Рівнеоблводоканалу» Микола Ткачук. — До цього часу мешканці багатоквартирних будинків мають провести загальні збори і визначитися із моделлю співпраці, яка їм більше підходить. Нібито часу ще є достатньо. Однак з огляду на те, що в місті у нас більше 90 тисяч абонентів, рівнянам варто поквапитися із укладанням договорів. Оскільки всіх одночасно ми просто фізично не зможемо обслужити. Відтак, можуть бути черги, а відповідно – зайві незручності для наших споживачів.

За словами пана Ткачука, ті ж рівняни, які не визначаться в установлені законом терміни із моделлю, яка їм більше підходить, автоматично стануть «індивідуальними споживачами». Однак від укладання договорів їх це не звільняє.

За інформацією «Рівнеоблводоканалу».

Якщо ви стали свідком якоїсь цікавої події, чи маєте новину і хочете, щоб про неї дізналося якомога більше людей – повідомляйте на редакційний номер телефону «Західного аргументу» або у Viber: 067-100-13-15.

Підписуйтесь та читайте наші новини в Telegram.

guest
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments

Вибір читачів

Опитування

Чи варто повертатися до жорсткого карантину, щоб зупинити COVID-19?

Переглянути результати

Loading ... Loading ...