Блокада вагонів з російським вугіллям: раптовий патріотизм чи війна Коломойського з Ахметовим?

Опубліковано: 03.10.2019. Автор: . Львівська область

Блокада вагонів з російським вугіллям: раптовий патріотизм чи війна Коломойського з Ахметовим?

Поки в країні назріває невдоволення через підписання у Мінську так званої «формули Штайнмайєра», на Львівщині не вщухає конфлікт довкола блокування вагонів із російським вугіллям, які вже місяць стоять на залізничній станції у Соснівці. А днями у соцмережах навіть з’явилася інформація про смерть одного із протестувальників, якого 21 вересня нібито побили поліцейські. Кореспонденти «Західного аргументу» з’ясовували, що ж насправді стало причиною невдоволення, чому влада не може врегулювати ситуацію і невже дійсно є така необхідність в умовах війни закуповувати вугілля в країни-агресора?

Розходитися не збираються

Містечко Соснівка неподалік від Червонограда Львівської області, звідси якихось 25 кілометрів до кордону з Польщею. Місяць тут блокують вантажні вагони з вугіллям. На вагонах – маркування РФ.  Вони прямували на Центральну збагачувальну фабрику, однак рух ешелону зупинили місцеві мешканці та активісти.

Блокада вагонів з російським вугіллям: раптовий патріотизм чи війна Коломойського з Ахметовим?

Спочатку нам, звичайно, говорили, що вугілля з Казахстану,  але потім з’ясувалося, що воно таки з РФ. До того ж на вагонах російське маркування: РЖД, Росія, Москва. Це російські вагони, – розповідає кореспонденту «Західного аргументу» голова ГО АТО м. Соснівки Олексій Фролов. – Ми не  лягаємо на колії, не робимо нічого протизаконного, лише не даємо потягу рушити з місця.

Біля колії люди розклали намети, облаштували польову кухню, кажуть стоятимуть доти, доки ситуація не владнається.

Блокада вагонів з російським вугіллям: раптовий патріотизм чи війна Коломойського з Ахметовим?

Вимагаємо лише припинити торгівлю з країною-агресором.Натомість ті гроші вкласти в розвиток вугільної промисловості України, от і все, – кажуть активісти.

Крісло під очільником поліції захиталося

Блокада вагонів з російським вугіллям: раптовий патріотизм чи війна Коломойського з Ахметовим?

Перший серйозний конфлікт активістів  із правоохоронцями виник 21 вересня. Того дня вранці сюди приїхали кілька автобусів зі спецпризначенцями. Вони побили пікетувальників і затримали близько трьох десятків активістів, серед них – і колишнього народного депутата Семена Семенченка, який керує цією блокадою.

Пікетувальники розповідають, що під час сутички постраждали кілька десятків людей. В поліції повідомляють про своїх потерпілих.

Після цього в області розпочалася хвиля протестів з вимогою звільнити з посади очільника поліції Львівщини Василя Віконського. Вимоги мітингарів підтримав навіть голова Львівської ОДА Маркіян Мальський. Однак далі слів і гучних заяв справа з місця не зрушила.

Не побили, а хворів

На сторінці «Громадської ініціативи Соснівка» у Facebookз’явилася навіть інформація про смерть одного із пікетувальників. Чоловіка нібито побили правоохоронці  на залізничному переїзді у Соснівці. Мовляв, він того дня просто йшов повз, але не зміг змиритися в «поліцейським свавіллям» і втрутився у конфлікт. У нього були численні переломи ребер. Чоловіка вже поховали на цвинтарі у селі Яструбичі.

Але у львівській поліції цей інцидент спростували:

29 вересня дійсно надійшло повідомлення від лікаря швидкої допомоги про тіло чоловіка без ознак життя, виявлене на вулиці Шептицького у місті Соснівка. Померлого знайшли перехожі і викликали «швидку». Однак, за словами медика, видимих ознак насильницької смерті на тілі не було, – кажуть у відділі комунікації поліції Львівської області. – На місці події працювала слідчо-оперативна група Червоноградського відділу поліції. Правоохоронці встановили особу померлого – це 57-річний мешканець міста Червоноград. За фактом, як це у подібних випадках передбачено законодавством, відкрите кримінальне провадження за ч.1 ст.115 КК України з додатковою відміткою «природня смерть». Тіло скероване у морг Червонограда для проведення судово-медичної експертизи. Згодом експертиза встановила, що причиною смерті чоловіка стала низка захворювань, зокрема, серцево-судинних.

«Російське вугілля не є конкурентом нашому»

Що робити із вагонами, тепер мають вирішувати в Львівській обласній адміністрації. Голова ОДА МаркіянМальський каже, що все законно – торгівля із  РФ не заборонена, головне, аби вугілля не було з непідконтрольних Україні територій.

Блокада вагонів з російським вугіллям: раптовий патріотизм чи війна Коломойського з Ахметовим?

Окрім того, представник Президента у Кабінеті Міністрів, голова комітету з питань енергетики та ЖКП у Верховній Раді Андрій Герус на своїй сторінці у Facebook підтвердив, що у вагонах біля Соснівки- вугілля з Росії:

На Соснівці стоїть російське вугілля, яке призначається для «Центренерго». Це високоякісне вугілля з Кузбасу із золою 13%. Воно мало змішуватися із вугіллям «Львіввугілля» із золою 45%-55% та відправлятися на «Центренерго», яке приймає вугілля із золою 25%. Таким чином, це російське вугілля не є конкурентом нашому.Ним розбавляється наше, щоб усереднити/понизити золу, понизити собівартість, зробити товарний концентрат і відправити на ТЕС. Саме тому ці російські вагони стояли не десь на електростанції, а у Соснівці біля Червоноградської збагачувальної фабрики (ЦОФ), — написав Герус.

До речі, про те, що вугілля з Росії у Соснівку возили завжди, говорять і самі шахтарі, і працівники Центральної збагачувальної фабрики:

Так було роками, і впродовж всієї каденції Порошенка – теж, і Семен Семенченко як депутат Верховної Ради тоді не міг про це не знати, але чомусь раніше це ні в кого не викликало жодних запитань і заперечень.  А тепер через ці протести ми ризикуємо взагалі залишитися без зарплати, яку й без того виплачують із затримками.

Треба шукати, де дешевше

Про те, що лише «своїм» вугіллям нам не обійтися і доводиться імпортувати іноземне, кажуть і спеціалісти, проте в Росії воно найдешевше.

Старший науковий співробітник Інституту технічної теплофізики НАН України Артур Запорожець вважає, що структурні зміни, що мають місце у вуглевидобувній промисловості України, скорочення шахтного фонду, а також зміна марочної структури видобутку вимагають залучення потужностей світового ринку вугілля для задоволення повної потреби національної соціально-економічної сфери у вугільній промисловості належної якості.

Блокада вагонів з російським вугіллям: раптовий патріотизм чи війна Коломойського з Ахметовим?

Відсутність у покладах або низька якість необхідних марок також спричиняє необхідність їх імпортування.Більшість українських спалювальних енергетичних установок, що працюють на вугіллі, «заточені» під конкретні марки вугілля, – каже пан Запорожець. – На жаль, більшість цих марок видобувають на території Російської Федерації, що змушує імпортерів купувати вугілля саме у країни-агресора. Звичайно, існують закордонні альтернативи, але вартість їх імпортування може бути більшою в десятки разів, що значно підвищить ціну на тепло для кінцевого споживача. Таким чином, імпортери намагаються зменшити кінцеву вартість на імпортоване пальне, доставляючи його з території Росії. Але до країн, які можуть поставляти вугілля для України, належать ще й Австралія, Китай, Канада, ПАР, США, Казахстан.

Мільярд – на зарплати шахтарям

Зараз штаб блокади торгівлі з окупантами і представники ветеранів Соснівки ведуть переговори з владою про поетапне посилення енергетичної незалежності України, відмову від російського вугілля і збільшення видобутку його в Україні.

А днями стало відомо, що Кабінет міністрів України хоче внести зміни до Державного бюджету на 2019 рік, згідно з яким додатково буде виділено 1 мільярд гривень для погашення заборгованості по заробітній платі шахтарям.

Хочемо, щоб Україна не залежала від агресора, а для цього потрібно модернізувати обладнання державних шахт, відкривати нові шахти, збільшувати видобуток українського вугілля, – кажуть у штабі блокади. – У результаті не ми повинні купувати вугілля в США, ПАР, Колумбії, а вони у нас. Необхідно знижувати вплив олігархів на кшталт ДТЕК Ахметова, знищувати корупційні схеми, прибирати «смотрящих». Зрозуміло що уряд новий, нова влада, але ситуація вимагає швидких дій без урахування на терміни перебування при владі і попередників. Виділення мільярда гривень на погашення боргів перед шахтарями державної вугільної галузі – хороший сигнал.

 

Якщо ви стали свідком якоїсь цікавої події, чи маєте новину і хочете, щоб про неї дізналося якомога більше людей – повідомляйте на редакційний номер телефону «Західного аргументу» або у Viber: 067-100-13-15.

Підписуйтесь та читайте наші новини в Telegram.

Читайте також:
avatar

Вибір читачів

Опитування

Як ви оцінюєте перші 100 днів роботи на посаді Президента Володимира Зеленського?

Переглянути результати

Loading ... Loading ...