«Опалювальний сезон ми готові розпочати вчасно, а решта залежить від рівня розрахунків», – директор «Рівнетеплоенерго» Юрій Приварський

Опубліковано: 22.09.2020. Автор: . Рівненська область

«Опалювальний сезон ми готові розпочати вчасно, а решта залежить від рівня розрахунків», – директор «Рівнетеплоенерго» Юрій Приварський
Юрій Приварський. Фото: Рівне вечірнє.

Тепле літо добігло кінця, і от вже не за горами зима тачерговий опалювальний сезон. Щоразу для більшості українських теплопостачальних підприємств його старт стає неабияким випробуванням. Адже населення за послуги розраховується невчасно, борги зростають так само, як і ціна на газ, а тут ще й до всього додалися економічна криза, спричинена пандемією COVID-19.  Як викручується і з чим входить у новий опалювальний період підприємство, яке опалює домівки рівнян, – у розмові з директором «Рівнетеплоенерго» Юрієм Приварським.

Ситуація в комунальній галузі в країні, дійсно, досить проблематична, – не приховує Юрій Приварський. – Насамперед це пояснюється тим, що цій галузі тривалий період не приділялося належної уваги з боку держави. Основна наша проблема – заборгованість за спожитий газ перед НАК «Нафтогаз України». Вона виникла через різницю у тарифах, яку мала б покривати держава. Проте з 2016 року це питання не вирішується. А своїми силами ми погасити цей борг не зможемо. Також на рівень розрахунків вплинув і коронавірус. І тут немає нічого дивного – люди кілька місяців жили в карантинних умовах, не заробляли, а хтось взагалі залишився без роботи. А якщо рівень життя падає, то це неодмінно позначається на рівнюпроплатза комунальні послуги. До всього додалися і популістські заяви окремих політиків, які кричали, що за комунальні послуги взагалі можна не платити у період жорсткого карантину.

Якщо конкретніше – скільки підприємству заборгували споживачі за надані послуги і яка заборгованість «Рівнетеплоенерго» за газ?

Якщо говорити зросла заборгованість чи ні, то наразі важко підбивати остаточні підсумки, оскільки для нас важливим є опалювальний рік, а він ще не закінчився. Календарний рік не є таким показовим. Але станом на 1 вересня населення заборгувало нам близько 135 млн гривень. Заборгованість по різниці в тарифах – орієнтовно 212 млн гривень, однак з огляду на відсутність законодавчого регулювання, ми не можемо подати її до оплати. А заборгованість перед НАК «Нафтогаз України» – приблизно 360 млн грн. При цьому не варто забувати ще й про пеню та штрафні санкції, які накладає «Нафтогаз», а це близько 30 млн гривень. Для них взагалі немає джерела покриття.

Тож може виникнути така ситуація, як і минулого року, коли власнику «Рівнетеплоенерго» довелося брати в банку кредит, аби вчасно розпочати опалювальний сезон?

Ще є близько місяця до початку нового опалювального сезону, тож я сподіваюся на свідомість громадян.Вересень ми почали відносно рівно, що буде через місяць, сказати важко. Але на даний момент ймовірність зриву опалювального сезону дуже низька.

Що було зроблено підприємством в міжопалювальний період? Як готувалися до нового опалювального сезону?

Підприємством було чимало зроблено по підготовці до зими, – продовжує наш співрозмовник. – У нас є ремонтна програма, на яку до кінця року передбачено 10,5 млн гривень. Зараз вона виконана практично на 80%, тобто на 8 мільйонів. За ці гроші ми поремонтували теплотраси,  підготували котли, котельні.  Окрім того, є програма гідравлічних випробувань трубопроводів.Протяжність трас, які експлуатує наше підприємство, близько 200 км, це 93 ділянки. Кожна з них випробовується під високим тиском.Протяжність ділянки різна і коли її прориває під землею, знайти саме той шматок труби дуже складно. Друга проблема, з якою стикаємося – комплектуючі, які необхідно мати для тієї чи іншої заміни. І якщо, наприклад, неізольовану трубу замінити ще досить легко, то знайти компенсатори чиізольовану трубу досить проблематично. До того ж вони дуже дорогі. Гідравлічні випробовування ми розпочали одразу після закінчення попереднього опалювального сезону, вже відгідравлена практично вся мережа. Всього ліквідовано більше 60 поривів, ще в роботі орієнтовно 15.

Найчастіше мешканці міста нарікають, що після ремонтів тепломереж, комунальники залишають пошкоджені тротуари, дитячі майданчики тощо. У вас є бюджет на відновлення того, що пошкодили?

Джерелами відновлення є оборотні кошти підприємства, які формуються за рахунок оплати споживачів за послуги. І ці кошти включені в тариф. Мешканці теж мають розуміти, що в діаметрі трьох метрів до тепломереж не можна ні садити дерева,ні встановлювати якісь майданчики, ні тим більше щось будувати. Це передбачено законодавством. Найчастіше саме через це і виникають проблеми і непорозуміння. Однак ми всі їх намагаємося вирішити полюбовно. В цілому ж люди мають розуміти, що копаємо ми лише для того, аби під час опалювального сезону не було поривів і у всіх в домівках було тепло.

Тож, підсумовуючи все, сказане вище, яка зараз найбільша проблема у підготовці до нового опалювального сезону?

Ми зі свого боку зробили все. Затримка за управляючими компаніями, жеками, ОСББ, які мають підписати акти готовності будинків до опалювального сезону. Адже всі внутрішньобудинкові мережі – на балансі власників будинків і балансоутримувачі напередодні опалювального сезону мають їх перевірити, поремонтувати, щоб потім не було поривів та аварій. З 819 будинків наразі це зробили орієнтовно лише 300. Звертаємося до свідомості управляючих компаній і керівників ОСББ, бо це їхня відповідальність, аби вони підписали акти якнайшвидше, щоб мешканці їхніх будинків взимку не мерзли.

Розмовляв Влад ІСАЄВ.

Якщо ви стали свідком якоїсь цікавої події, чи маєте новину і хочете, щоб про неї дізналося якомога більше людей – повідомляйте на редакційний номер телефону «Західного аргументу» або у Viber: 067-100-13-15.

Підписуйтесь та читайте наші новини в Telegram.

guest
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments

Вибір читачів

Опитування

Як гадаєте, чи скасують місцеві вибори через різке збільшення кількості хворих на COVID-19?

Переглянути результати

Loading ... Loading ...